17 maj. sjuttonde maj. 17 mai. syttende mai (fast jag säger ju söttäne maaji)

Weeeeooo
Är alltid så exctited denna dag, mest pga:

  • Äta tårta
  • Fulmatcha kläder
  • Vifta flaggor i folks ansikten (I år Stevens. "You just waved that flag in my face" Öh, aha?)
  • Äta tårta
Aldrig förr har jag dock haft två föräldrar som jobbar najn tu fajv. Det är frustrerande. Då mor slutade sent hann hon inte baka något gott (tårtaaa!??!? cryyy) och innan ni frågar er varför jag inte gjorde det istället kan jag upplysa er om att jag tog ett 2 ½ timmars bad följt av att ligga på golvet i en timme i bara underkläder. Jag var väldigt upptagen.

Far grillade i alla fall lite kyckling vilket ju är trevligt. Utan ett kadaver eller två på bordet är det ingen högtid.

Jag får ju inte i det hela vara besviken, trots brist på tårta och röd-blå-vita kläder hos resten av familjen vilket bara kan visa på deras respektlöshet mot sitt fosterland. Rebeller kallar vi dem.
Men när mor sen tar ut en hel rulltårta ur frysen och frågar om det är okej att bara ställa fram nickar man våldsamt och äter sedan rulltårta klockan halv fyra på natten i leopard-boobieholder och förlåter saknat engagemang och hoppas innerligt att ingen märker.

(Märker på den nivån att jag i detta nu inte ska bli påkommen. Jag förstår ju att ni märker vad jag skriver, om det inte råkar vara så att mitt sätt att skriva är ultra-sneaky och budskapet bara flyger förbi läsaren som lämnas vid sin skärm, mållös och förvirrad. Det kan man ju också kalla fullkomlig otalang för att skriva, eller snarare en anti-talang, då jag inte kan se varför det under några omständigheter skulle vara en användbar egenskap. Ping pongilong! Jo det vet jag! Dagboksskrivande! Eller hur? Fast då författaren även kan vara en läsare, om denne nu skulle plocka upp dagboken och läsa det skrivna innehållet, måste ju det ultra-snekaiga skrivsättet undgå även författaren själv! Funktion förlorad OH NO. Fast jag vet! Sådana mail/brev/vet ej man skriver för att blåsa av lite känslor (läs: ilska) men aldrig har för intention att skicka! Där har vi det! Ett användningsområde för min oexisternade fullkomligt onödiga talang/anti-talang. Men hjÄLP vilken överflödig parentes. Undrar om jag kommer radera den (Antagligen inte) och där kom parentesen i parentesen jag lovat mig själv i år att sluta med. Well well, brunn brunn)

Heh

1 kommentar: