gjort är gjort

Pizza igen och har officiellt blivit av med min sagan-om-ringen-oskuld nu efter alla år.

Tre filmer och en himla massa cola.

Jag känner mig seg nowadays och det händer inte mycket, tänkte jag säga, men det gör det ju.
Till exempel så var hela skolan på teater igår kväll och såg en halvmodern tappning av Romeo & Julia. Jag tycker om teater har jag konstaterat. Jag vill helst inte göra det. Men what to do, liksom. Med alla tanter som sitter med rödvinet och chokladpralinerna man kan köpa till föreställningen för 600 spänn, eller 500 nu tack vare något specialerbjudande, kommer jag att sitta i framtiden. Teater. Aja. Tre timmar lång var den, och efter alla applåder (och alla "guuud va lång den var" "fatta ni nåt" och "asså vem var det som va romeo?") suckar jag och min lärare, Per, samtidigt "håå, otacksamt".

Vi två tyckte i alla fall om den.

Sen har jag och Sanna (att ens nämna mitt namn är lite fult, fast jag var med i alla fall) spelat in en cover och sånt är alltid roligt. (budskap? vadå budskap? en massa dockor och släng med håret. punkt)

2 kommentarer:

  1. hahaha skrattar alltid när jag läser din blogg (det kanske inte du vill att jag ska göra för vissa inlägg, men jag bor ju i ett fritt land så skratta ftw) Tycker vi kan ta och gå in i en kultur-dam-period i trettiofemårsåldern också, gå på teater, läsa böcker och dricka vitt torrt vin (alkoholfritt if you will.)
    Duktigt gjort också. filmen asså! Och sagan om ringen, synd att jag inte förlora min på samma gång. HAHAHAH

    SvaraRadera
  2. Skratta på min vän! Jag är ironisk nästan jämt (förrutom när jag pratar om mat) Mhm, vi blir kulturtanter som till slut köper en villa tillsammans för att bli forever alone. Lite tragiskt. Men men, what to do? hohoho

    SvaraRadera