synd bara att flickan känner sig sjuklig. let's not bry oss om det

Idag är det höstmarknad vilket jag sett fram emot sen förra höstmarknaden.
Munkar och strössel mellan tänderna råkar ju vara två av mina favoritsaker här i världen, strax under harar, svanskålar och jordnötssmör.

På tal om svanskålar hade jag en fruktansvärt jobbig dröm härom natten.
Jag var på en marknad (okej, har varit lite i farten över marknaden ett tag nu) som var enorm. Allt under ett stort tält. Mat, väskor, mat, mysiga stolar och.. Svanskålar!
Jag var VIP och fick ett tält ordnat fyllt av svanskålar. Asså, det var tusentals, och så fina!
"För dig Jenny! Alla världens svanskålar!!" sa dem.
Jag dog gladhetsdöden och dansade i strålglansen tills belysningen dämpades och bakgrundsmusiken blev dramatisk.
"Men" sa dem. "Du får bara välja en svanskål!!!"
Förfärat skrek jag och satte händerna framför munnen.

Sen vaknade jag.

3 kommentarer:

  1. Jag trodde jag var din favoritsak!

    SvaraRadera
  2. Men såklart. Du är ju inte strax under harar, svanskålar och jordnötssmör! Du är ju långt över!

    SvaraRadera