dyspepsi, dyspepsi twist, dyspepsi max

Idag åkte jag till läkaren för att få piller och knark.
Mot magkatarr sa han.
Han sa också att latte var ute så det kunde vara svårt för mig som inte fick dricka svart.
Man dricker väl vad man vill sa jag
Har hört att det inte är coolt längre, sa han.
Lite för sött för mig hursomhelst, med smaktillsatserna man kan få, sa jag.
Jag brukade dricka tre om dagen! Med kardemumma och kanel och så sa han.
Mysigt, sa vi.
Han sa också att jag var tjusig och frågade om jag skulle på fest.
Då sa jag att nej inte fest utan doktorsbesök!
På så vis skrockade han.
Sedan sa vi innerligt hejdå och sågs aldrig mer.

(Får ej dricka/äta: kaffe, stekt/rökt/friterad/kryddig mat, jucie, alkohol (OH NOOES))
(Conclusion: Får ej äta)

9 dagar kvar till Emilia Jenny



2 kommentarer:

  1. Vilket fint doktorbesök, föreställer mig han som en ung George Clooney som föll på bara två sekunder för ditt vackra utseende.

    AAAAAAH

    SvaraRadera
  2. Precis så! Fast inte alls! Utan 70 och småfet! Men fint ändå!
    hahahehehohohihi

    SvaraRadera