Utdrag ur Jennybennys skoluppsatser

Jag sitter i skolan och tar igen de miljarder rester jag samlat på mig. När fingrarna blir för uttråkade av enformigheten i att sitta och skriva i timmar tittar jag igenom gamla uppsatser från ettan.

"Kondition eller ”flåset” är något man använder mycket i dagligt tal. ”Jag har kondis som en myrslok” är till exempel ett uttryck jag personligen använder ganska ofta. Fråga mig inte varför, det låter helt enkelt rätt."

"Stjärnblom. En stjärna och en blomma på samma tallrik. Det blir för mycket av det goda. Fy tusan!"

"Jag är fattig. Som ett gatubarn, minus att vara hemlös och omyndig.  Mycket är jag, föräldralös, formlös, lössläppt, men inte hemlös.

Haha, asså, jag känner lite vad i hela?

Jaha

1 kommentar:

  1. hahaha duu ska bara veta hur mycket såna där konstiga texter jag har från min gamla skoldata! Jag vet inte vad thoren gör men.. det är vackert i fulheten. Jag kommer aldrig sluta använda såna uttryck, fina i det ofina, vackert i det vidriga, and so on.

    SvaraRadera