På skrivbordet framför mig stod en skål med mjölk. Det hade nyligen också varit flingor där i. Jag har märkt att jag har en vana att alltid ta väldigt mycket mjölk på mina flingor, fast jag inte tycker det är särskilt gott. Så då får man liksom alltid en halvfull skål med mjölk kvar på slutet.

Men det hade jag glömt. 

Så jag vände på mig och slängde huvudet bakåt och doppade hela håret i den kvarblivna mjölken. Jag skrattade medan mor stod framför mig och såg ogillande på hur jag skvätte ner hennes golv i ljummen och sockrig mjölk. "Men vänta" sa jag "är inte mjölk bra för håret? Som en inpackning eller nåt?"
"Jenny" sa mor då "Det är flingmjölk du har i håret... Tvätta bort!"

Så var det den hemmabehandlingen ...  Suck.

2 kommentarer:

  1. va, ar mjolk bra for har?? :O jajja, man lar sig nat nytt varje dag i guess

    SvaraRadera
  2. har ingen aning. men det kändes rätt du vet... haha!

    SvaraRadera