det här råkade bli ett väldigt dumt inlägg. förlåt. jag har en halvdan feber.

Jag är sjuk.

Jenny sjuk.

Det innebär att jag har en sådan där halvdan utdragen feber som tär på tålamodet.

Jag hade tänkt skriva något mer, men kom av mig då jag kom att tänka på att halvdan är ett norskt namn. Så jag började tycka synd om alla som heter halvdan och inte vet om att det är synd om dem, för att de är norrmän, som jag. Fast jag är kvinna. Nästan.

När jag ändå var igång med att tänka så tänkte jag på alla andra konstiga norska namn som finns i världen. Fast jag kunde egentligen bara komma på ett till: Lill-Snorre.

Halvdan Lill-Snorre.

Du har all min sympati.

3 kommentarer:

  1. jag ska gifta mig med en som heter Halvdan Lillsnorre, han verkar som en kille som skulle ta bra hand om mig och få mig att skratta, mm. Jag ar minsann kär.

    SvaraRadera
  2. du är i amerika landet ju. du får helt enkelt nöja dig med en Dick Pitt

    SvaraRadera
  3. hahahaha dick pitt. haha. lol

    SvaraRadera