höstmarknaden 2011

Dagens intag av ätbara saker började på subway med min alltid lika älskade kalkonsub 
 Sen var det dags för höstmarknad med Julia!
 Årets (viktigaste) munk fick knäckglasyr. Jag blev frestad av både vit chokald och blåbär. Men nej. Knäck.
 Se så glada vi är (och röda. Det var alldeles galet kallt ute, och min mobil slutade fungera så jag och Julia sprang om varandra i typ en halvtimme innan vi hittade varandra)
Efter att vi sagt adjö och sådär var det dags att dra sig hemåt. Men jag var så inne i mitt godis och wordfeud att jag missade min hållplats (som är ändhållplatsen) och fick gå sista biten.
 "Äh, det är bra och bränna de där extra kalorierna sa jag högt för mig själv samtidigt som jag stack ner handen i påsen för att gräva fram en hallonlakrits karamell.
Ja, och typ sju andra sorter då

 Här skäms jag för att tjugo GUC elever såg mig missa min hållplats, springa tillbaka och sen slå händerna på knäna och brista ut i ett gapskratt. (Sen började jag jaga katter med min kamera också. Det var också lite pinsamt) I övrigt bör jag lägga fokus på mina tre kilometer långa ben i bakgrunden.

 Lattjo.


2 kommentarer: